25 februari 2008

Hemma igen

Hemma igen efter en veckas skidåkning, härligt att få se ett vackert vinterlandskap istället för barmarken söderut. Denna gång lämnade vi bilen hemma och tog tåget, tveksam om vi kommer att göra det igen. Jag ska inte gå in på alla detaljer, men kan t.ex. berätta att på hemfärden fanns inte våra förbokade platser, man hade satt in en annan vagn... lätt kaos, noll information, men till slut hade alla hittat varsin sittplats, vi slapp stå hem. Att man inte kommit längre förvånar mig.

Dessvärre drog vi på oss en rejäl förkylning så nu har sportlovet blivit förlängt, rena sjukstugan här, det blir nog inte så mycket skrivet idag, jag ska försöka uppdatera mig lite så återkommer jag.

Positivt dock att börsen verkar ha stabiliserat sig något.

2 kommentarer:

Anders sa...

Valkommen tillbaka!
Harligt med snolandskap!
Har sjalv liknande upplevelser da vi betalat extra for att ha reserverade sittplaster men nastan blivit utan (det hande i USA under en julledighet). Aret darpa blev det hyrbil igen som ar mera praktiskt med sma barn. Jag tar garna taget igen men det for nog vanta tills minstingen ar storre.

finansmamman sa...

Hej Anders!
Jag tar nog också tåget igen,det är ju trots allt ganska trevligt, bara man får sitta ner. Men det dröjer nog ett tag...