19 oktober 2011

Behåller Concentric

Rapporterna forsätter att strömma in, de flesta enligt förväntningarna. Idag rapporterar Concentric, bolaget som uppstod då Haldex delades upp. Resultatet blev över förväntan, före skatt 79 miljoner kronor för det tredje kvartalet, analytikerna hade förväntat sig 58 miljoner kronor.

Enligt rapporten ökade försäljningen med 10 procent under det tredje kvartalet jämfört med fjolåret. Den ökning av marknadsandelar i Indien och Kina som bolaget har sett det första halvåret fortsätter även det tredje kvartalet.

Det tredje kvartalet kan vi alltså inte klaga på och ledningen spår en fortsatt god utveckling under det fjärde kvartalet. Marknadstillväxten bedöms till 14 procent. Jag behåller mina aktier i Concentric. Aktien stiger rejält idag, cirka 10 procent.

HQ:s revisor frias av Revisorsnämnden. Jag anser att de regler och riktlinjer som ligger till grund för revisorernas bedömningar av företagens räkenskaper behöver ses över och förtydligas.


Numera kallas oktober för den rosa månaden, glöm inte att stödja kampen mot bröstcancer.

Ett enkelt sätt är att köpa det rosa bandet, det har jag gjort.


2 kommentarer:

Helene sa...

Fick syn på Din blogg så sent som idag. Jag håller på själv ungefär som du men har verkligen inte lyckats speciellt bra med min strategi!!
Har du avslöjat dina portföjer vid något tillfälle?
Jag blev mycket nyfiken på dig och tänker fortsätta att läsa din blogg.
Helene

finansmamman sa...

Hej!
Vad roligt att du hittat till min blogg och att vi delar intresse.

Jag skriver regelbundet om alla mina aktieinnehav i bloggen, köp och sälj. Delar av portföljen finns utlagd i högerspalten, jag har dock aldrig publicerat en lista över innehaven.