17 juni 2012

Väntar på utgången av grekiska valet

Många är vi som väntar på det det grekiska valresultatet idag, hur än utgången blir fortsätter oroligheterna i Europa. Med tanke på situationen tycker jag ändå att börsen håller emot relativt bra, hittills är kanske bäst att tillägga.

Överallt spekuleras om vad som skulle hända vid ett grekiskt utträde ur euron, totalt kaos eller ett lämnande under ordnade former. Det hade varit fint med ett facit, nu har vi inte det, istället får man hålla ögonen på händelseutvecklingen.

Mitt i allt elände har Grekland gått vidare i fotbolls-EM, roligt, grekerna kan behöva något att glädja sig åt.


Jag har inte gjort någonting än så länge med min portfölj, men det är ju möjligt att jag omprövar min strategi. Det ser verkligen inte bra ut i Europa och det kommer förmodligen att ta  lång tid innan länderna kommer på fötter igen.

Samtidigt går inte världen under och de flesta företag har sunda finanser och står stabila. Men som sagt det kan var bra att hänga med i utvecklingen i sommar.

Här i skärgården är det inte alltid bredbandet fungerar som tänkt, men nu har jag varit i stan och införskaffat ett nytt modem och hoppas få fart på internet. Det är ganska svårt att klara sig utan...

Ikväll hejar jag på Danmark i fotbolls-EM.

3 kommentarer:

finansmamman sa...

Tack för länken.

mfdl80 sa...

Verkar som om grekerna bestämt sig nu! Kanske kan bli en lättnad, vi får se...

Trevlig midsommar!

finansmamman sa...

Tack, önskar dig detsamma.