29 juni 2012

Vilket trevligt slut på börsveckan!

Oj, oj vilket trevligt slut på börsveckan. Under EU-toppmötet förhandlade ledarna fram ett par viktiga beslut, bland annat att räddningsfonden får möjlighet att rekapitalisera banker direkt. Beskeden från mötet mottogs väl av marknaden, en nyvaknad optimism.

Återstår att se hur länge den varar, det här kanske inte räcker så långt, det är mer en lindring av symptomen, dock ett steg på väg. Vi har ju blivit vana vid att börsen åker jo-jo och det fortsätter den säkerligen att göra ett bra tag till.

Jag har varit ute mest hela dagen, det gäller att passa på när solen skiner, det är ju lite dåligt med den varan. Ipaden kommer väl till pass, den är behändig att ta med utomhus och det går rätt bra att ha lite koll på börsen. Mobilen vill dessvärre inte koppla upp sig här vid kusten.

Nu lanserar både Microsoft och Google läsplattor, bra med lite konkurrens till Apples Ipad, kanske blir de billigare också. Jag använder annars inte vår Ipad speciellt mycket, i och för sig är den oftast upptagen, men jag jobbar snabbare med en laptop, dessutom saknar jag ett ordentligt tangentbord. Jag tror det dröjer innan läsplattorna ersätter laptopen.


EP Access har publicerat sin analys av Vitec, den överensstämmer med mina tankar. En nischad marknadsledare, verksam i en stabil bransch med stabila intäkter, höga tillväxtmål och fin historik, det motiverar en högre värdering anser EP Access.


Vitecs kurs är lite upp idag men det är i och för sig de flesta aktier. Ja, inte Kapp-Ahl då som rapporterar idag, ett resultat något sämre än väntat. Det kan bli svårt att vända bolaget, konceptet håller inte längre och det är misstänkt tomt i just Kapp-Ahl butikerna. En rejäl omstöpning behövs för att få fart på affärerna.Ytterligare en nyemission är nog inte uteslutet.


Trevlig Helg!

Inga kommentarer: