20 december 2013

God Jul!

Det är inte många börsdagar kvar på året och aktiviteten lär avta, det är säkert många som har annat för sig. Själv har jag varit på stan och inhandlat de sista julklapparna, tror jag, ofta blir det någon klapp i sista minuten.

En tidig julklapp är den fina börsuppgången i år, hoppas på en lika bra slutspurt. Just nu verkar allt som handlar om e-handel vara i ropet, jag kan inte låta bli att tänka på it-bubblan, vem minns inte den, bara ordet internet nämndes i samband med ett bolag så sköt aktiekursen i höjden, oavsett resultat.

Jag hoppas verkligen inte att de många gånger hypade nya teknikbolagen befinner sig i bubblan, men visst finns det risk att en omvärdering kan ske och ett och annat bolag kan få svårt att överleva.

Ja, det är en spännande värld vi lever i och det känns bra att vara med i några av bolagen som satsar inom nya områden, samtidigt som investeringar i mindre riskfyllda bolag utgör basen i portföljen. Men man måste våga lite också, det är oftast där de stora vinsterna kan finnas, men också till högre risk.

Nu lägger jag börsen åt sidan, det ska bli skönt med lite ledighet. Dottern kommer hem från USA över julen, härligt att få familjen samlad igen. I år stannar vi hemma, annars brukar vi bege oss söderut några dagar, men kanske blir det några dagars avkopplande skidåkning om snön kommer.

Jag tar en paus från bloggandet och återkommer efter helgen.

Jag önskar alla en riktigt God Jul!

5 kommentarer:

mojo sa...

Ha en GOD JUL du med .

Anonym sa...

GOD JUL på dig också!!
Hoppas du får fina julklappar
även om den bästa kanske är att
din dotter kommer hem:-)

Anna

Utdelningsbyggaren sa...

God jul! Idag var bästa börsdagen för depån på månader, tidig julklapp :)

finansmamman sa...

Tack, ja att dottern kommer hem är en extra fin julklapp.

Unknown sa...

God jul!

Mvh