3 december 2013

Upplevt Black Friday

Jag har just kommit hem från USA. Det var roligt att träffa dottern igen och höra om collegelivet i USA, nu hade hon några dagar ledigt eftersom det var långhelg, Thanksgiving och dagen efter Black Friday.

Rean startade redan på torsdag kväll till många amerikanares ilska, de flesta vill nog äta sin Thanksgivingmiddag i lugn och ro istället för att gå i affärer, nu fylldes butikerna av turister.

På Black Friday var det förstås fullt i affärerna, men ändå ingen större trängsel, det liknade mer vanlig julhandel här hemma. Men det gick säkert vilt till på sina håll, tv visade upp flera slagsmål. På nyheterna handlade det annars mest om sjukförsäkringsreformen Obamacare som nu verkar ta fart.

Dottern och jag hade några trevliga dagar tillsammans och vi fick en hel del julklappar handlade.

Jag återkommer när jag uppdaterat mig på börsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära Grupp,

Vi är just nu Skandinaviens största facebook-grupp med fokus på allt som har med aktier att göra.

Denna grupp är skapad så att alla ska kunna vara med och diskutera och hjälpa varandra med råd och vägledning.

Handel med värdepapper måste tas på stort allvar av den enskilda investeraren, och därför har vi skapat detta forum.

Vi hållar oss god ton och ser till att det finns plats för både nybörjare och proffs.

Vi hoppas att du kommer trivas och får nytta av innehållet och dialogerna här.

https://www.facebook.com/groups/aktier/