6 januari 2014

God fortsättning på det nya året

God fortsättning på det nya året! 

Vi har haft en lång och skön ledighet, umgåtts mycket med nära och kära, ingen skidåkning dessvärre, det har varit mest regn och mörker i mina hemtrakter.

Nu närmar sig vardagen, sonen börjar skolan om ett par dagar och dottern åker tillbaka för en ny termin i USA. Just nu liknar det mest polartrakter dit hon ska, jag hoppas hon kommer fram ordentligt och inte fastnar på grund av mer kyla och snö.

Ska man gå efter alla nyårsfyrverkerier världen runt verkar det inte råda någon lågkonjunktur, det smällde nästan mer än under millennieskiftet. Tänk vad mycket pengar som gick upp i rök.

Nu stundar ett nytt börsår, det märks då vi mer eller mindre drunknar i aktietips inför året. Jag ser fram emot att börsen öppnar igen, det ska bli spännande, vi får naturligtvis hoppas på att detta börsår blir lika bra som föregående år.

Jag återkommer när börsen kommit igång.

3 kommentarer:

mojo sa...

God fortsättning du med

javisst ska det bli ett spännande år.
På tal om pengar upp i rök - vad tyckte du om det där "jippot" på Gotland för ngr år sedan då Gudrun Schyman tuttade upp 100000 kr ?

Andreas sa...

Detsamma!
I väntan på årsrapporterna kan man alltid bevaka hur aktiefonderna placerar just nu. Det som gjort mig mest förvånad är att Danske Invest Sverige Fokus verkar ha Seamless som största innehav nu enligt Avanza. Antagligen blir detta med betalningar via mobil stort men det finns ju flera företag som vill vara med på resan

finansmamman sa...

Till Mojo,
Det kändes inte bra alls.

Till Andreas,
Det är många som vill vara med inom mobilbetalningslösningar, jag gissar att de stora kortbolagen jobbar på sin kant. Stor risk att ha Seamless som största innehav, men det kan ju visa sig vara riktigt.