27 januari 2014

Är riskaptiten borta?

Lite tråkig öppning på börsveckan, hoppas på vändning när rapporterna börjar strömma in, om de motsvarar förväntningarna vill säga. Extra intressant med rapporterna denna gång då vi i de flesta fall också får ta del av föreslagen utdelning.

Samtidigt har nya orosmoln dykt upp på himlen, nu är det Argentina som spökar och hur går det i USA, blir det neddragningar när det gäller obligationsköpen?  Efter en lång tids börsuppgång är det heller inte oväntat med en rekyl, men jag tror riskaptiten kommer att återvända.

Som jag skrivit tidigare är jag intresserad av nätoperatören DGC One, jag tycker bolaget har klar potential, men ett problem är att omsättningen av aktien är liten, vissa dagar endast några hundra. Men bortsett från det är bolaget intressant, nästa rapport kommer i mitten av februari, kanske blir det köp innan.

Jag ser placeringen som långsiktig, så egentligen har det inte så stor betydelse när jag handlar, men samtidigt vill jag komma in i aktien på en rimlig nivå. Jag avvaktar någon dag och följer börsutvecklingen.

Några läsare tipsade också om Bahnhof och Formpipe, bolag jag också ska ta och titta på innan beslut.

I helgen har jag varit kulturell, först vernissage och sen musik. Det är gruppen Trio con X som bjuder in ett antal hemliga gäster och det brukar vara mycket bra artister, ofta åt jazzhållet.

Jag såg också på tv-programmet Nyfiken på partiledaren, där partiledarna frågas ut av en terapeuft, men vilket sömnpiller! Jag ser istället fram emot partiledardebatterna.

Ikväll ska jag fortsätta att vara kulturell, jag ska äntligen gå och se Monica Z på bio.

Inga kommentarer: