24 januari 2014

Ökat något i Kinnevik

Just nu delar jag uppmärksamheten mellan börsen och semifinalen mellan Nadal och Federer i Australien Open, ser ut att bli en riktig rysarmatch.

Kinnevik ser ut att repa sig idag efter att ha gått ner i stort sett varje dag sen värderingen av Zalando ifrågasatts och vd annonserat sin avgång. Aktiekursen har kommit ner på rimligare nivåer nu och jag har ökat något i bolaget.

Jag är lite osäker på hur länge jag kommer att behålla aktierna, det kommer nog att svänga en hel del om aktien, framför allt när rapporten kommer.

Getinge har också repat sig sen vinstvarningen, kursen är mer eller mindre tillbaka där den var innan raset, runt 230 kronor och på senare tid har bolaget fått en del köprekommendationer.

Ett annat bolag som nästan hämtat in sin kursförlust är BioGaia. Jag ökade i båda bolagen vid raset och nu avvaktar jag nästa rapporttillfälle innan jag tar ställning till om jag ska sälja av en del aktier.

Jag tror på bättre rapporter denna gång och ser möjligheter till ytterligare kurslyft, om nu inte en allmän börsnedgång inträffar.

De aktier jag köpte i Sandvik i början på året lägger jag in i min långsiktiga portfölj, bolaget tillhör eftersläntrarna, men med en förbättrad konjunktur kan det vända uppåt, men jag räknar med att det kan ta lite tid.

Trevlig Helg!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Trevlig helg köpte du någon av kryddorna?

finansmamman sa...

Hej, vilka kryddor tänker du på?

Anonym sa...

DGC One

finansmamman sa...

Jaha, nej, jag har inte köpt ännu, ska forska lite mer runt bolaget.

Anonym sa...

Jag har köpt aktier i Etrion, ström är ju något vi använder : )
I spåret av att du skrev att du köpte aktier i företag som du "använder"

finansmamman sa...

Hej, ja just det, ytterligare ett bra exempel.