2 juni 2009

Hög börsaktivitet ger uppsving för nätmäklarna

Efter helgens besök i sommarstugan hade jag med mig en lång lista hem på vad som behöver införskaffas till sommaren, så idag har jag varit på köprunda.

Den tog extra lång tid eftersom jag glömde plånboken hemma och inte nog med det, väl hemma upptäckte jag att jag inte fått med mig alla varor hem så det får bli en runda till imorgon.

Börsuppgången i vår har gjort att nätmäklarna fått ett uppsving, aktiviteten bland spararna har varit hög och det gynnar givetvis mäklarna. Man fortsätter också att ta kunder från storbankerna, extra draghjälp har man kanske fått av finanskrisen då flera storbanker fått sig en knäck.

Med fortsatt hög börsaktivitet, fler kunder och breddat produktutbud kan det vara väl värt att köpa aktier i en nätmäklare. Visserligen har aktiekurserna gått upp en hel del för både Avanza och Nordnet men jag tror ändå att det kan vara en bra investering på lång sikt.

Inga kommentarer: