14 november 2008

Flera nyemissioner

Flera nyemissioner dyker upp idag, bra att vara likvid en sån här gång om man vill vara med. Hur jag kommer att göra ska jag ta ställning till när jag sett de exakta villkoren.

Getinge gör en nyemisson på två miljarder kronor som ska användas dels till köpet av Datascope men även för att "stärka resurserna och ha beredskap för nya förvärv". Nio aktier ger rätt till teckning av en ny aktie för 83,50 kr.

Bilia behöver stärka sina finanser och genomför en nyemission på 100 miljoner kronor. Där ger fyra aktier rätt att teckna en ny aktie till 20 kr. Försäljning för bilar har rasat och även marknaden för begagnat, däremot tycker jag att verkstadsdelen borde öka när vi får en äldre bilpark. Det var full fart i verkstaden när jag var där förra veckan, däremot ganska så ödsligt i bilsalongen.

Det ser ut att bli en riktigt trevlig avslutning på börsveckan.

Inga kommentarer: