17 november 2008

Skördetid

I helgen samlades G20-ländernas ledare i Washington för att diskutera finanskrisen. Man enades om att det krävs bättre genomlysning av handel med räntepapper och ökad samordning av finans- och penningpolitiken. Den handlingsplan som antogs ska följas upp i april nästa år. Mycket hänger nog i luften innan Obama tillträder som president. Jag tycker det är viktigt att världen nu kan visa upp att den kan samarbeta, det tror jag har en lugnande effekt på börsläget.

Idag kom Black Earth Farming med sin delårsrapport, reslutat efter skatt -5 miljoner dollar för årets första nio månader, att jämföra med -5,8 miljoner dollar samma period 2007, omsättning blev 37,3 miljoner dollar, 15,5 miljoner motsvarande period 2007. Jag har bara hunnit skumma rapporten, men värt att notera är att endast 8 procent av årets skörd har sålts, resten har man magasinerat i väntan på att få ett bättre pris. Jag ska återkomma till Black Earth lite senare.

Jag tycker det känns som börsen håller på att bottna, hoppas känslan är rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Börsen närmare sig botten, men vem vet...
Massa bra finanslänkar hittar man annars på www.realtimes.se

finansmamman sa...

Tack för tipset!