3 november 2008

Q-Med ut från börsen

Nu försvinner kanske Q-Med från börsen, tråkigt tycker jag som har följt aktien ända från starten. Ett bud har lagts nu på morgonen av ägaren Bengt Ågerup tillsammans med riskkapitalbolgaet EQT på 39kr per aktie. Jag har viss förståelse för att Ågerup vill ha arbetsro och fortsätta utveckla bolaget utanför börsen, bolaget slipper att ständigt bli synad i sömmarna. Själv säger han att "det här är det bästa för bolagets långsiktiga utveckling".

Vad säger aktieägarna då? Själv hade jag önskat mig ett högre bud förstås, aktien står ju väldigt lågt just nu, och det känns inte så bra att lösa in dom till 39 kr. Vi får se hur det slutar, sista ordet är inte sagt ännu och mycket kan hända.

Det här ser annars ut att bli en riktigt bra börsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med.

Tror att det är en bra lösning att komma ifrån börsen, men budet är alldeles för lågt!

finansmamman sa...

Flera röster har höjts för ett högre bud, så kanske..