6 november 2008

Kortvarig glädje

Glädjen blev kortvarig, börsrallyt tog slut i samband med valet, jag hade hoppats det skulle vara lite längre. Det kan vara bra att hålla lite koll på när Obama utnämner sin finansminister, kanske kan det ge en positiv injektion på börsen.
Jag hann ändå sälja min Bullfond i tid, så idag känns det rätt bra ändå.

Avanza säger nej till statens garantiprogram och menar att man har en stark finansiell ställning och inte har någon exponering mot de riskområden som garantin gäller, vilket jag tolkar som positivt. Läs här vad vd Niklas Storåker säger.

Fler röster höjs för ett högre bud på Q-Med. Nyhetsbyrån Six har talat med flera analytiker och majoriteten tror på ett högre bud som då borde gå igenom. Jag behåller mina aktier så länge och inväntar det högre budet som förhoppningsvis kommer.

Inga kommentarer: