28 november 2008

Lite ljus i mörkret

West Siberian har rapporterat idag, resultatet blev bättre än väntat, efter skatt 132 miljoner dollar, förväntat 108 miljoner dollar. Bolaget sänker sin oljeproduktion till 17 miljoner fat år 2008, tidigare var prognosen 18,6 miljoner fat. En del investeringar skjuts på framtiden, samtidigt tror man på högre oljepriser 2009 men säger sig även klara av lägre priser.
Jag har haft aktien i många år och köper till lite då och då, spännande men också riskfylld placering.

Så har Sverige hamnat i recession då tillväxten har minskat två kvartal i rad, varlsen ökar, konsumtionen minskar och det är mest mörker på himlen idag. Lite ljus i mörkret blir det ändå när vi kan tända adventsljusen och dricka glögg i helgen, novembermörkret är äntligen slut.

Trevlig Helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Bra läsning som vanligt. Har en liten fråga, Jag kanske kan ha missat det just det inlägget. Men skulle vara intressant och se vilka aktier du äger, ja ser att du visar delar av ditt innehav på bloggen, men vore kul och se vilka aktier du äger :)

finansmamman sa...

Hej Johan!
Jag har aldrig lagt ut hela mitt aktieinnehav, jag visar delar som jag byter ut lite då och då. Däremot skriver jag ofta i inläggen om mina andra innehav.