13 november 2008

Se upp med midjemåttet

Idag har jag fått ett inlösenerbjudande från Öresund som jag sitter och grunnar på. För varje aktie får man en inlösenrätt och det krävs 10 inlösenrätter för att lösa in en Öresundaktie till priset 100 kr. Jag kan också välja att behålla mina Öresund och sälja inlösenrätterna istället. Det lutar åt sistnämnda, men jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig.

Black Earth Farming får en köprekommendation av Veckans Affärer "Vrakpris på jordbruksmark", jag håller med, själv har jag betalat ett högre pris. Spännande men riskfylld aktie, jag har den som krydda. Rapporten kommer nästa vecka.

Jag hörde på nyheterna i morse om en ny studie som visar att en stor mage kan förkorta livet, för män ska midjemåttet inte överstiga 94 cm, vid 120 fördubblas risken att dö i förtid. Jag tvingade direkt min man att ta fram måttbandet, ikväll blir det ett extra varv i motionsspåret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

har du sålt Getupdated?

finansmamman sa...

Nej, inte ännu.

Anonym sa...

hahaha... jo det där med midjemåttet är intressant. Undra om man kan mäta ekonomin på samma sätt ;)

finansmamman sa...

Ja,det vore väl enkelt och bra.