25 november 2008

Nej till Q-Meds bud

Q-Med, nu kommer rekommendationen från styrelsens oberoende utskott att inte acceptera budet från Ivytan på 39 kr. I ett pressmeddelande säger man att budet är opportunistiskt, Q-Med är ett starkt företag med utomordentlig långsiktig tillväxtpotential, man är marknadsledande med starka varumärken.
Jag håller helt och hållet med, budet är alldeles för lågt. Nu får vi se om det blir ett högre bud eller om det dras tillbaka, själv hoppas jag att Q-Med blir kvar på börsen, jag tror mycket på bolaget.

Det är verkligen fram och tillbaka på börsen, de här svängningarna ger tillfälle till fina affärer. Igår hann jag både köpa och sälja i Xact Bullfonden, samma sak med Alfa Laval.

Som jag skrev förra veckan känns det som botten är nådd, kanske håller vi oss runt botten ett tag, går i sidled, för att så småningom sakta vandra uppåt.

Flera stimulanspaket presenteras, i Storbritannien sänker man momsen, ett liknande förslag kommer att läggas fram av EU-kommissionen i veckan, det jobbas verkligen hårt för att dämpa finanskrisen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Q-Med är värd så mycket mer,jag röstar nej för budet.

finansmamman sa...

Fortsättning följer...