18 maj 2009

Kommer Probi rädda oss från förkylningar?

Det körde ihop sig riktigt i fredags och jag kom aldrig iväg på Black Earths bolagsstämma som jag hade tänkt mig. Men så är det ibland, mycket händer i maj och tiden räcker inte till allt.

Det var ändå synd för jag hade sett fram emot att få veta mer om bolaget, det är sällan omskrivet och verkar heller inte vara så välbevakat av analytiker och media.

Jag har lyckats dra på mig en dunderförkylning i helgen och känner mig ganska tung i huvudet idag. Ser att Probi har tecknat avtal med Skånemejerier inför lanseringen av sitt nya immunsortiment mot förkylningar.

Deras förkylningsstudie har visat på kortare förkylningsperioder och minskade symptom, det låter väldigt bra och jag ska absolut prova när produkterna finns på marknaden så kanske man slipper gå runt och känna sig hängig.

Efter en titt på mina ppm-fonder som jag viktade om i slutet av mars från ränte- till aktiefonder så ser det rätt bra ut. Bästa har HQ Ryssland gått, följd av HQ Sverige, Skagen Global och sist Templeton Global Fund.

Det är väl främst Rysslandsfonden man får hålla ett öga på, där kan det ju bli snabba svängningar. För att sprida riskerna borde jag kanske också ha en motvikt till aktiefonderna, jag skulle gärna ha en hedgefond men där verkar utbudet vara minimalt. Jag kör vidare så här så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat Colizin? Sugtabletter som man köper i hälsokostaffären. Har nog provat det mesta för att försöka stoppa förskylningar och detta är det som funkar bäst för mig. Förkylningen liksom tappar farten och backar. Kanon. Lycka till! Det bästa är om man börjar så fort man känner av att man håller på att bli förkyld.
Anna-Karin iH

finansmamman sa...

Det ska jag prova nästa gång, tack för tipset. Ofta gör man nog felet att försöka stoppa förkylningen när den redan brutit ut, lite för sent.