28 maj 2009

Kungsleden i blåsväder

Nu blåser det runt Kungsleden igen och jag måste säga att jag snart tappat förtroendet för ledningen.

År 2008 uppnåddes inte målen i Kungsleden, man föreslog då att försäljningen av Hemsö Fastigheter skulle räknas in i fjolårets resultat trots att försäljningen inte var slutförd, på så sätt skulle man uppnå målen för 2008, en efterhandskonstruktion helt enkelt och ganska så fult gjort. Det här förslaget drogs så småningom tillbaka.

Nu har Di avslöjat att ledande personer hos Kungsleden suttit på dubbla stolar. Vid sidan om arbetet på Kungsleden har man träffat investerare och presenterat sitt nystartade konkurrerande fastighetsbolag Hemfosa. Man blir något förvånad!

Visserligen har nu Kungsleden fått en ny ordförande efter avslöjandet, Per-Anders Ovin som suttit i styrelsen sen 2003, men frågan är om det hjälper att återupprätta förtroendet. Jag har svårt att tänka mig att resten av ledningen i Kungsleden har varit ovetande om detta.

Det kanske är dags att se sig om efter ett annat fastighetsbolag att sätta pengarna i.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Företag drivs som sagt av individer. Jens Engwall är en fantatisk duktig fastighetsinvesterare, när han slutade så borde man dra öronen åt sig. Kungsleden är inte närmelsevis samma kvalitetsbolag som innan.

Precis som det i fallet Ratos säkerligen inte blir muntra tider den dagen Arne Karlsson slutar.

Anders sa...

Hejsan,
kan bara instamma. Och har aven salt mina Kungsleden. Jens var en mycket bra chef och bolaget hade en otrolig utveckling som jag fick vara med om.

Anonym sa...

Jag blir oerhört förvånad av era kommentarer. Hur kan ni tro att ett helt bolag beror av en individ?