25 maj 2009

På möte med Aktietorget

Helgen har för min del mest gått åt till att hitta formen igen efter förkylningen, medan resten av familjen har varit utspridd på olika håll. Tänk att all kondition kan försvinna så snabbt, nu gäller det att återställa den så fort som möjligt.

Ibland går jag på möten som Aktietorget arrangerar, där brukar tre fyra bolag presenteras, ofta av lite blandad kvalité. Ett bolag som jag fastnade för var Traveas som med sin TravelPlanner förser resenären med en personlig resplan direkt i mobilen. Vilken lysande idé!

Presentationen av bolaget var bra, men inte helt övertygande, jag tyckte nog informationen gällande konkurrensen var lite väl luddig. Jag förstår att man inte vill belysa det negativa alltför mycket, men det är heller inte bra att undanhålla, det gör att trovärdigheten för bolaget minskar.

Traveas har lanserat tjänsten TravelPlanner som ger resenären hela resplanen direkt i mobilen. Här får man via sms realtidsstatus på flighten, förseningar, terminalbyte, hotellnätter, kontaktinfo med karta till hotellet, hyrbilar, väderprognos på destinationen. Ett papperslöst resande alltså, det låter smidigt.

Sen jag var på Aktietorgets möte har Traveas slutit en rad nya avtal med resebyråer både i Norden och Europa och nu ska även en global lansering ske. För att kunna öka expansionstakten genomför man nu en nyemission (teckningstiden går ut idag) för att sedan listas på Aktietorget.

Jag tänker inte köpa aktier just nu, men kommer att följa bolaget eftersom jag tror det har potential.

Inga kommentarer: