4 februari 2009

För många kulturer i SAS? Kompletterar i Hexagon

Nu har flera storbolag kommit med sina rapporter. Det ser överlag ganska lika ut för bolagen, försämrat resultat för fjärde kvartalet och minskad orderingång som möts med olika sparpaket. Företagsledarna har också svårt att uttala sig om framtiden av förståeliga skäl.

Ett bolag som sticker ut är SAS som redovisar rekordförlust. Det är inte lätt att styra ett bolag med tre ägarländer och många fackföreningar som ofta tar ut sina medlemmar i strejk. Jag tror det tar lång tid att vända bolaget.

Jag är glad att jag köpte i XactBullfonden i måndags, efter ett par dagars uppgång har jag sålt fonden idag och tagit hem en liten vinst.

Getinge hade en lyckad kapitalmarknadsdag igår, kursen tickar på uppåt.

Idag har jag kompletterat mitt aktieinnehav i Hexagon till kurs 27,90 kr, jag lägger in aktierna i min långsiktiga portfölj. Jag tycker aktien är pressad dessutom kommer Hexagon att gynnas av de stimulanspaket som riktar sig mot infrastruktur. Rapporten kommer på fredag det ska bli spännande.

2 kommentarer:

Hobbyinvestor sa...

Snyggt jobbat med Bull, det känns som det under morgondagen kan bli aktuellt att hoppa på lite Bear, med rapporterna som kommer känns det som att uppgången bara är lite rekyl på förra veckans kraftiga nedgång

finansmamman sa...

Ja, efter uppgången är det nog rätt med en Bear. Själv hann jag inte med igår em.