2 februari 2009

Viktigt att hålla sig informerad

Nu har Vostok Gas avnoterats från Stockholmsbörsen och ingen kan längre bränna sig på aktien (en del har förstås också tjänat på den). En som bränt sig rejält är en kvinna som enligt media har förlorat 1,4 miljoner på affärer i Vostok Gas. Kvinnan har med lånade pengar börjat med aktieaffärer.

Jag tycker det är viktigt att informera sig om bolagen man tänker placera pengar i, att inte satsa allt på ett kort och att endast handla med pengar man kan avvara.

Vid kraftiga kursförändringar försöker jag ta reda på orsaken. Informationen kan jag få blixtsnabbt idag, annat var det förr när man fick vänta på att tidningar och rapporter skulle trilla ner i brevlådan.

Sen vidhåller jag som jag skrivit i ett tidigare inlägg om Vostok Gas, att tidpunkten runt storhelgerna var olämplig för ett inlösenprogram.

Efter flera dagars nedgång på börsen tror jag det kan vara läge att gå in i en Xact Bullfond, det borde komma en tillfällig uppgång.

4 kommentarer:

Carlssongruppen sa...

Jag har för mig att du skrivit att du livnär dig på aktiehandel. Tradar du dagligen eller ligger du längre ?

finansmamman sa...

I grunden är jag långsiktig men har även ett belopp i beredskap för korta affärer.

Ellen's Small Shop sa...

Hej,
Jag läste "id kraftiga kursförändringar försöker jag ta reda på orsaken. Informationen kan jag få blixtsnabbt idag,", kan du berätta hur man kan få info snabbt? Jag vill också veta snabbt.
MVH,
Lee

finansmamman sa...

Hej,
Genom pressmeddelanden, prenumeration på nyheter om bolagen på respektive hemsida.