25 februari 2009

Snabbt klipp i Xact Bullfonden

Jag har gjort ett par omplaceringar i min portfölj. Mina Intrum Justitia har jag sålt, men inte alla, jag behåller hälften. Som jag skrev tidigare har jag svårt att få grepp om bolaget och är heller inte riktigt övertygad om ledningen. Jag har dock inte helt tappat tron på bolaget så därför behåller jag hälften av aktierna.

Istället har jag satt pengarna i Global Health Partner. Bokslutet redovisades förra veckan och det ser bra ut, nettoomsättningen för 2008 ökade med 45 procent och det fjärde kvartalet med 47 procent.

Vd Per Båtelson säger att tillväxten 2008 överstiger de satta målen, lönsamheten är god och bolaget har en stark kassa. GHP har heller inte haft någon större känning av lågkonjunkturen men varnar ändå för att expansionstakten kan komma att dämpas om finanskrisen drar ut på tiden. Klart intressant aktie.

Den enda affär jag gjorde igår var i Xact Bullfonden som jag köpte för 67,70 kr. Det visade sig vara en bra affär, jag har sålt fonden nu på förmiddagen för 71,10 kr.

Äntligen kan vi läsa om något annat än finanskrisen, nu flyttas fokus (åtminstone för en tid) till kungahuset och det stundande bröllopet.
Grattis Victoria och Daniel!

www.finansmamman.blogspot.com

Inga kommentarer: