7 september 2009

Byter Getupdated till Tradedoubler

Idag har jag sålt mina Getupdated. Efter alla turer fram och tillbaka har jag tröttnat på bolaget. Jag hade förhoppning om att den nya ledningen skulle återställa ordningen i bolaget men så blev inte fallet, istället har Getupdateds nya vd Dan Sehlberg tagit time out.

Internetmarknadsföring och sökmotoroptimering är något som ligger rätt i tiden och jag ser det ändå som en framtidsbranch. Området intresserar mig men kanske är det bättre att vända blickarna mot Tradedoubler.

Tradedoubler genomför ett besparingsprogram som börjar ge resultat och bolaget har fått en hel del köprekommendationer med höjda riktkurser på sistone. Nordea exempelvis har en riktkurs på 100 kr, idag står aktien i 79 kr. Kanske blir det min nya krydda, men risken är hög.

Idag ser det ut att bli en riktigt bra börsdag. Min Ericsson future är nu uppe i 1,93 kr, men än är det för tidigt att sälja.

Helgen har varit bra. Det blev överfyllda svampkorgar så nu blir vi självförsörjande på svamp under hela vintern.

2 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Härlig utveckling du har haft i din portfölj på sistone! Jämfört med index...!

finansmamman sa...

Jo, jag är klart nöjd.