22 september 2009

Tecknar Swedbanks nyemission

Idag börjar teckningstiden för Swedbanks nyemission och jag har just loggat in på banken och tecknat mig för nya aktier. Teckningstiden är kort så det är lika bra att få det gjort på en gång, så nu kan jag lägga Swedbanks nyemission åt sidan och ägna mig åt andra affärer.

Efter all kritik tycker jag att Swedbank har ansträngt sig mer denna gång för att få ut information angående nyemissionen till sina aktieägare. Hoppas nu att ingen missar detta.

Igår handlade det mesta om höstbudgeten. Inga större överraskningar då det mesta redan var känt. Om det är rätt att sänka skatter med lånade pengar blev omdebbaterat. Jag har svårt att bedöma vad som är riktigt men i det här svåra läget tror jag ändå att det är rätt väg att gå.

Det kommer positiva nyheter från Husqvarna som planerar att återinföra utdelningen nästa år. Försäljningen av trädgårdprodukter går bättre och man andas försiktig optimism. Det låter bra och aktien är uppåt idag.

Inga kommentarer: