27 oktober 2009

Funderingar kring Gunnebos nyemission

En annan nyemission jag har att ta ställning till är Gunnebo. Här känner jag mig lite mer tveksam. Gunnebo har jag haft en längre tid och det har varit en hyfsat bra investering, man har knoppat av Gunnebo Industrier till aktieägarna och bolaget blev också så småningom utköpt från börsen.

I och med avknoppningen är Gunnebo numera koncentrerat inom säkerhetsområdet men bolaget har inte känts så övertygande de senaste åren. Jag har haft i tankarna att sälja aktien en tid och placera pengarna på annat håll.

Nu inväntar jag först villkoren för nyemissionen som ska presenteras senast den 20 november innan jag tar ställning. Hittills har de flesta nyemissioner varit lönsamma men det lär komma fler och jag har kanske inte möjlighet att vara med på alla.

Tradedoubler verkar gå hand i hand med Getupdated, problemen tycks aldrig ta slut och personer i ledande ställning byts ut titt som tätt.

Det är synd för jag tycker ändå att internetmarknadsföring och sökmotoroptimering borde vara en framtidsbranch, men då krävs rätt ledning förstås.

Jag tycker att både Tradedoubler och Getupdated är svåra att få insikt i och just nu tror jag pengarna kan ge bättre avkastning på annat håll.

2 kommentarer:

XYZ sa...

Hallo.

För någon månad sedan köpte jag 3000 Alliance Oil. Hade tur och prickade deras uppgång. Som bäst var 11-12% upp, funderade på att sälja men blev girig och ville ha mer. Givetvis ett felbeslut. Nu ligger dom på 4% plus för mig och nu är frågan om jag ska sälja och ta hem en liten vinst eller sitta på dom?

finansmamman sa...

Hej XYZ,

Jag har själv Alliance Oil och ser aktien som en långsiktig placering. Oljepriset kommer förmodligen ligga på en högre nivå i framtiden eftersom resursen är ändlig. På kort sikt däremot är det svårt att uttala sig om kursutvecklingen.